Primul post. Dupa calendarul ortodox

Primul post, dupa cum e si onest/crestinesc, tre sa fie chiar textul care (in lumea reala) a dus la nasterea acestui blog semi-senzational (intr-un altfel de lume reala.beta). Multumiri Eliza Rogalski pentru sutul in fund si furazolidonul de dupa!

Tsunami-ul digital si reporterii

A fi reporter, mai ales intr-o televiziune muzicala, nu mai e de ceva vreme un atribut cu care sa te lauzi. Am gasit cu totii raspandite pe net virale cu pitipoance purtatoare de microfoane sau umilite de Despoti ai muzicii romanesti. Ceea ce ma duce la primul punct al plangerii de fata: viralul.

In noua meserie de reporter, materialele filmate si montate, in cateva ore probabil, au o viata de cateva minute pe televizor insa sunt Duncan McLeod pe net si, daca n-ai punctat acolo, poti sa te lauzi cu ce audiente vrei. E drept ca departamentul de marketing nu calculeaza view-urile de pe youtube atunci cand se vinde publicitatea insa e in joc imaginea si awareness-ul postului. Ce tare ar fi sa se ocupe cineva de trainingu’ unor oameni “VIRALI” in redactie. Sa stii ca aia cand pleaca pe teren iti aduc ceva! Dar sa revenim pe terenul nostru. Provocarea ramane acum sa ai materiale cu potential viral insa care nu depasesc calul si care raman inteligente. Problema e ca nici nu trebuie sa depasesti calul. Aproape sigur o sa reusesti sa superi pe cineva.

Iar asta o sa se simta. Ajungem la a doua problema din noua meserie de reporter. Feedback-ul e foarte dur. Daca ai facut un interviu cu Puya si l-ai postat pe net, e bine sa nu te uiti prea des la comentarii. Fanii gasesc mereu motive sa loveasca in reporter pentru ca ei, fie gandesc altfel, fie au impresia ca artistu’ respectiv o sa se uite pe pagina aia de youtube si o sa ii sune apoi sa-i cheme la o cafea, ca i-au facut un serviciu. Acum au si modalitatea de a le face publice. Cred ca reporterul nou nu e slab de inger, intelege ca, de multe ori fanii sunt subiectivi si ia in considerare targetul caruia i se adreseaza, inainte sa deschida microfonul. Pentru ca interviul pe care il faci, daca ajunge pe net, o sa fie accesat strict de fanii personalitatii cu care vorbesti (sau de fanii tai da’ mai ai pana acolo!).

Microfon, insa, poate avea oricine acum, la fel ca si o camera si, prin net, un canal de emisie si promovare. Astfel, la fel ca si in PR, lupta devine una a ideilor. Daca ai un blog cat de cat serios poti obtine acreditari la aceleasi evenimente ca si reporterii televiziunilor nationale de muzica. Daca mai ai si ceva idei despre cum sa arate materialele tale poti obtine substantial mai multe view-uri decat ei, cu o investitie foarte mica. Pe piata de la noi este foarte putin exploatat videoblogging-ul cu oameni antrenati. Eu vad insa totul ca o revolutie stand sa izbucneasca. Tot ce lipseste e un organism care sa fidelizeze un numar de consumatori pe internet, folosind content de videoblog profesionist updatat constant. Pentru asta e nevoie de promovare inteligenta, de implicare a consumatorilor (da. aia care injura in commenturi pot sa faca si treaba buna daca primesc ce au nevoie) si de putine resurse. Problema e ca patronii trusturilor de presa au inceput sa intrevada oportunitatea internetului asa ca reporteri clasici din toata lumea, feriti-va!

4 comentarii (+add yours?)

  1. treicuvinteaiurea
    Dec 11, 2009 @ 21:28:48

    You go, boy!:)

    Răspunde

  2. andreeasbackyard
    Dec 12, 2009 @ 09:11:11

    Welcome to the dark place…aka blogosfera romaneasca! Cu inspiratia inainte😀

    Răspunde

  3. Bulent
    Dec 14, 2009 @ 00:43:07

    Spor la scris, dude🙂

    Răspunde

  4. Mircea Turdean
    Dec 19, 2009 @ 14:40:21

    Mult succes Andrei!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: